niedziela, 29 czerwca 2014

Moja codzienna pielęgnacja

Na początek zacznę może od wyjaśnienia wam jaki mam typ cery. Otóż jest ona dość problematyczna, gdyż jest mieszana i naczynkowa z tendencją do trądziku. Mój trądzik nie przybiera ostrej postaci, nie mam zmian ropnych, pojawiają się jednak grudki i małe krostki głównie na dolnej części policzków i na czole. Aktualnie stosuję produkty zalecane mi przez moją panią dermatolog.




Rano zaczynam od umycia twarzy delikatnym produktem, którym jest żel do higieny intymnej - Facelle. Jest on bardzo delikatny dla skóry, nie wysusza jej, nawilża. Jest to ważny element, gdyż konieczne jest zmycie z twarzy wszelkich zanieczyszczeń i nadmiaru sebum po całej nocy.









 Kolejnym krokiem jest nawilżenie skóry. Stosuję w tym celu polecony przez dermatologa krem Avene Cleanance, który sprawuje się świetnie. Jest hipoalergiczny, nie pachnie i wspaniale nawilża ! Nie tworzy tłustej warstwy, wchłania się błyskawicznie i jak najbardziej nadaje się pod makijaż.








Na krem nawilżający nakładam krem z filtrem. Jest to konieczne,szczególnie dla mojej skóry naczynkowej, gdyż muszę szczególnie chronić moją skórę przed słońcem. Używam kremu Vichy Capital Soleil - matujący krem do twarzy SPF 50. Jestem z niego zadowolona. Nie powoduje świecenia się twarzy, nie bieli jej, ładnie się wchłania i również nadaje się pod makijaż.








Wieczorem po zmyciu makijażu płynem micelarnym z bebeauty i umyciu twarzy ponownie żelem Facelle nakładam na buzię żel, który przepisała mi pani dermatolog. Jest to żel Normaclin dostępny w aptece na receptę. Jest on przeznaczony do leczenia trądziku pospolitego, a składnikiem leczniczym jest fosforan klindamycyny. Stosuję go od dwóch miesięcy, zauważyłam poprawę w stanie mojej skóry, lecz kolejna wizyta u dermatologa jeszcze przede mną.
Jeśli odczuwam  potrzebę stosuję dodatkowo, po nałożeniu żelu Normaclin, porcję kremu nawilżającego Avene.



Jeżeli ktoś z was miał lub ma problem z trądzikiem koniecznie napiszcie jak go leczyliście?
Planuję napisać jeszcze post o kosmetykach, które nie są przeznaczone do codziennego użytku, czy wszelkiego rodzaju maseczki i produkty tego typu. Jesteście tym zainteresowani?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz